پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقایسه بنز کلاس E با C

مراکز اجاره خودرو کرایه اتوموبیل تهران و شهرستان ها

مقایسه بنز کلاس E با C

۵۲۳ بازديد
 
mercedes benz logo

خب با یک مقاله دیگه در بخش مقایسه ها در خدمت شما دوستان و کاربران هستیم.هدفمون از نوشتن این مقاله جواب به سوالات بسیاری از شما هست . اما این سوال چیه ! بسیاری از کسانی که به صنعت خودرو و حواشی اون علاقه مند هستند ، علاقه زیادی به مقایسه بین اون ها دارند . انگار این مقایسه بهشون کمک می کنه که بفهمن کدوم یکی از خودرو ها قوی تر هستند یا به طور مثال کدوم یکی امکانات جذاب تری خواهد داشت. البته ناگفته نمونه که الحق مقایسه در جنبه های مختلفی ، در جهت شناسایی بیشتر هر چیزی به ما کمک خواهد کرد.معمولا به زبان ساده مقایسه بین دو چیز از مقایسه یک چیز با خودش ، کاربردی تر هست.چرا که ممکنه در سوژه دوم مزایایی وجود داشته باشه که اگر بحث به مقایسه نمی کشید ، شما هرگز وجود اون مزیت یا کاربری خاص رو مشاهده و درک نمی کردید.به هر حال برگردیم به اصل موضوع ! چون معمولا عادت داریم در مقدمه تمامی مقاله ها استراتژی اون مقاله رو توضیح بدیم ، پس باز هم این کار رو می کنیم.اولا در این مقاله مقایسه بین دو کلاس مختلف از برند خودرو سازی مرسدس بنز رو خواهید خوند . دوما ابتدا هر کدوم از کلاس ها رو به تفکیک خدمتتون معرفی می کنیم و بعد از اون به سراغ مقایسه خواهیم رفت.سوما در پایان این مقاله جمع بندی خواهیم داشت و تمامی مباحث رو بطور خلاصه وار و دوباره مقایسه بنز کلاس E با C یاد آوری خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید تا جذاب ترین مقایسه بین دو سری مختلف بنز رو داشته باشیم.

mercedes benz c and e

مرسدس بنز کلاس E

خب در این بخش کلاس E بسیار مرسدس رو معرفی می کنیم. این معرفی بصورت اجمالی و کلی صورت خواهد گرفت. مرسدس بنز کلاس E جزء سدان هایی (نوع خاصی از شاسی خودرو ها) هست که امروزه در بین لوکس سوارای به محبوبیت زیادی رسیده . ابعاد این سری از مرسدس ابعاد متوسطی هست و همچنین طراحی پیچیده و جذابی داره . این خودرو در دسته بندی خودرو های لوکس و راحت قرار می گیره و مدل های مختلف این خودرو رو بیشتر با راحتیش میشناسن تا اسپرت بودنش .طراحی داخلی این سری از مرسدس ها نظر بسیاری از مردم را به خودش جلب کرد و خیلی از کارشناسان خودرو طراحی داخلی سری E بنز رو فوق العاده می دونن! این دقیقا سلیقه ی بسیاری از خودرو باز ها رو ترغیب میکنه و اون ها رو ارضا خواهد کرد.البته ناگفته نمونه که در ابتدای تولید مرسدس بنز های کلاس E ، اتاق این سری با کد W  وارد بازار می شد. در جریان بازار خودرو امروز و در این حال و هوا مرسدس بنز E CLASS در نسل پنجم خودش حضور داره و اولین خودرو متولد شده در نسل 5 در سال 2016 در (detroit exhibition) که یک نمایشگاه مختص به معرفی خودرو های لوکس بود ، رونمایی شد. این خودرو بعد از گذشت چند سال ، پاش به ایران هم باز شد و تبدیل به خودرو لوکسی شد که هر کسی آرزوی داشتنش رو می کنه ! لازم به ذکر هست که سری اولی که وارد بازار ایران شد مرسدس بنز e200 بود . از لحاظ قیمتی هم که همونطور که خودتون در جریان هستید ، با توجه به قیمت دلار بسیار بالاست !

mercedes benz e

فضای داخلی E ها !

فضای داخلی سری های E بسیار جذاب و کاربر پسند هست اما خب خالی از اشکال هم نیست. معمولا در سری های E ، تراکم دکمه ها روی فرمون ماشین ، کمی راننده رو دچار سردرگمی می کنه. اما انصافا از چرم روی صندلی ها و روانشناسی رنگی داخل اتاق و کابین این خودرو نمی شه چشم پوشی کرد. همچنین از فلز هایی نظیر استیل که به شفافیت و براقی معروف هستند هم به طرز خیلی هوشمندانه در فضای داخلی  سری E استفاده شده .موارد استفاده از این فلز رو روی دستگیر های در و بخش کوچکی از فضای کونسول این خودرو قابل مشاهده هست. خیلی جالبه که بدونید وقتی سوار این خودرو می شید فضای کابینش شما رو در بر می گیره و تازه به خارق العاده بودن این خودرو پی خواهید برد. نمی تونید متصور بشید که فضای اتاق مرسدس بنز چقدر از داخل بزرگ جلوه می کنه و این در نوع خودش بی نظیر هست.

mercedes benz e inside

فضای بیرونی E ها !

مثل خیلی از مدل ها و سری های مختلف بنز سری های E طراحی خارجی منحصر به فردی دارند . طراحی ای که فقط و فقط مختص بنز و محصولات و کمپانی اون هست ! حتما متوجه شدید که در اکثر مدل های بنز حالت افتادگی در قسمت ابتدا و انتهای اون وجود داره و این نشات گرفته از مدل های قدیمی این خودرو هست و انصافا هم بسیار طراحی جذاب و یونیکی هم داره که در عین سادگی ، پیچیدگی های خاصی رو هم در بر می گیره. یکی از مثال هایی که در این موضوع می شه زد این هست که روی بدنه مرسدس بنز هیچ شیار یا بر آمدگی یا فرو رفتگی ای بی دلیل نیست و همه این طرح ها به منظور خاصی و در جهت رفاه کاربران مختص به خودش هست.

خب این هم کمی اطلاعات کلی راجع به خانواده E ها !

الان وقتشه کمی هم راجع به سری C و دورنمای کلی اون صحبت کنیم.

مرسدس بنز کلاس C

خب این مدل هم حتما معرف حضورتون هست . حتما توی کوچه پس کوچه های شهر ماشین های بنز پلیس رو دیدین . اون مدل از بنز ها اولا در سری C هستند و ثانیا در زیر مجموعه سری سی کلاسیک قرار می گیرد.این خودرو نمادی از سری C بنز ها هست.در حال حاضر آلمانی ها مدام سعی می کنند سری سی بنز رو آپدیت شده و بیهینه تر شده ارائه کنند . با اینکه مدت زمان زیادی از تولد سری  C نمیگزره اما این مدل از خودرو ها به سرعت پیشرفت کردند و خب به تبع جایگاهشون رو در بازار خودرو های لوکس و نیمه لوکس باز کردند.جالبه که بدونید اولین اولین تولید سری C بنز در سال 1993 بوده و تا الان هم مدل های مختلفی ازین خودرو وارد بازار جهانی خودرو شده.نسل پنجم سری سی از سال 2008 شروع به تولید شد و بسیاری از خودرو سواران و منتقدان خودرو رو متعجب کرد . چرا که خیلی از آپشن های ظاهری این خودرو نسبت به قبل تغییر و یا حتی دگرگون شد ! جدای از تغییرات ظاهری این سری آپشن ها و امکانات تازه ای هم به این خودرو ها اضافه شده بود که در نوع خودش بی نظیر بود.

mercedes benz c

mercedes benz c

فضای داخلی C ها !

خب وقتشه از تکنولوژی های داخلی کلاس های C رونمایی کنیم. بیشترین چیزی که توجه کاربر رو جلب می کنه مانیتور تعبیه شده داخل اتاق این ماشین هست که در ابتدای اینکه سوار ماشین میشین یک سری اطلاعات فنی راجع به همون لحظه خودرو بهتون میده و بعد سیستم پخش صدا و تصویر با کیفیتی فوق العاده رو بهتون نمایش میده . سیستم لمسی این سیستم جذاب فوق هوشمند هست و با اشاره دستتون شما رو به پنل های مختلف خواهد برد.وقتی داخل این خودرو هستید به شدت احساس کنترل روی این خودرو دارید و تنها نشستن داخل این خودرو ها میتونه حس امنیت رو تا حد زیادی به راننده و مسافران بده!

mercedes benz c inside

فضای بیرونی C ها !

فضای بیرونی بنز های C بسیار خشن و با وقار طراحی شده. معمولا ابتدای اتاق سری های سی کشیده تر از بخش انتهایی آن هاست.ظریف کاری های زیادی در طراحی بیرونی این سری صورت گرفته که هر کدوم در نوع خودش بی نظیر هست.طراحی اسپرتی هم کمی وارد طراحی این خودرو شده و این خودرو ها رو تبدیل به یکی از زیباترین خودرو های بنز کرده.

mercedes benz outside

mercedes benz outside

جمع بندی

اگه به دنبال خودرو ای در برند بنز می گردید که راحتی و امنیت و لوکس بودن بسیاری داشته باشه و طراحی آنچنان اسپرتی هم مد نظرتون نیست پیشنهاد میشه سری به مدل ها و سری های مختلف بنز های سری E بزنید.اما اگر کمی دنبال هیجان هستید و ظاهر اسپرت ماشینی که میخاید باید اسپرت باشه و در عین حال لوکس بودن خودش رو هم حفظ کرده باشه ، سلیقه شما قطعا و حتما به بنز های سری C  نزدیک هست.خب البته همونطور که میدونین سلیقه در انتخاب خودرو امری کاملا متفاوته و هر کسی با یک مدل خاصی ارتباط برقرار می کنه! البته که کمپانی بنز جزء قدر قدرت ترین هاست و قطعا هر سری یا مدلی از این کمپانی بی شک در قدرتمند ترین جایگاه ها ظاهر شده.اما خالی از لطف هم نیست که بین خوب و خوب تر بتونیم همیشه خوب تر رو انتخاب کنیم. همچنین میتونین اطلاعات رو در صفحه های مختص خودشون مشاهده کنید.

این مقاله هم به پایان رسید و کلی از اطلاعاتی رو که باید میدونستید رو خوندین.امیدوارم از خوندنش لذت برده باشید و افتخار همراهی با مار رو بهمون بدین.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.